Ungdomsklasserna av Åmåls Tennisvecka inleddes i tryckande värme under torsdagen. En av dem avslutades till och med. En strålande lycklig Esther Chamney, Gothia Tennis, vann flickornas tioårsklass.

Esther Chamney, Gothia Tennis var strålande glad efter sin seger i FS 10A.

Det bjöds ett fantastiskt väder, med strålande solsken hela dagen och mitt på dagen tryckande värme. Det fanns luft i systemet och alla matcher flöt på bra dagen igenom.  Det bjöds också på fin tennis på sina håll.
Vid ett av borden satt några av dagens hedersgäster och samtalade; Sune Tholin, Janne Gustafsson, Anders G Larsson och Martin Stigh. Den senare var på tennisveckan första gången som tolvåring, numera veteran, pappa och toppseedad i herrsingeln.

I viptältet samspråkade herrar Tholin, Gustafsson. Larsson och Stigh.

Tennisveckans yngsta klasser utgjorde grundstommen av första dagens spel. Många hemmaspelare var i farten men det var tufft motstånd på sina håll, för ÅTK-spelarna.
Carl Salström Södergren från Trollhättan var en som gjorde livet surt för Leon Strömvall, till exempel.
Hemmaspelaren James Pickett hade också fullt upp med Hugo Mirowski från Kils TK.
Dagen bjöd också på ett Dalslandsderby då Eds TK:s Erik Spjut mötte Högsäters Alfred Hjelm.

Följ resultaten: https://svtf.tournamentsoftware.com/tournament/9a9dc5c3-3740-43dc-a14e-f8090c3fce81/Matches

Carl Salström Södergren, Trollhättan, servade tungt.

ÅTK:s Leon Strömvall intervjuas av PD:s Roger Pettersson.

Esther Chamney tar emot årets första pokal ut tävlingsledaren Sara Tegnérs hand.

Tävlingsledaren Tomas Strömvall har örnkoll på läget från sin position.

James Pickett, Åmåls TK.