William Lindell, 18, är en av Åmåls Tennisklubbs matchledare under tennisveckan och har som sådan en viktig funktion.
– Det är bara roligt att kunna hjälpa till, säger William.

Åmåls TK har många ungdomar och juniorer som gör frivilliga insatser för klubben – när de inte själva spelar. En av dem är William Lindell, som är en av många viktiga kuggar i maskineriet kring Åmåls Tennisvecka.
– Det är en rejäl klubbinsats vi gör. Då är det skönt att vi har unga ledare som ställer upp, säger Sara Tegnér, tävlingsledare för tennisveckan.
William Lindell har spelat tennis i sex-sju år. Han spelade själv i tennisveckan men åkte ut i första omgången.
– Jag tycker ändå jag gjorde en bra insats, säger han.
Därefter fick han ikläda sig rollen som matchledare och det gör han gärna, säger han.
– Jag var matchledare förra året också. Det är roligt att kunna hjälpa till och kul att få se bra tennis, säger William Lindell om sitt uppdrag.