Åmåls Tennisvecka 2024 har avslutats. Damklassen vanns av Anna Hedvig Bernling från Vänersborgs TK och precis som i fjol segrade Tomas Friberg från Karlstad i herrklassen.

Samtliga matcher i tennisveckan är nu färdigspelade och bara fem av matcherna behövde avgöras inomhus, då det regnade på lördagsförmiddagen. I övrigt klarade sig arrangören Åmåls TK undan regn.
De två avslutande dagarna hamnade segern i de olika klasserna i Falun, Göteborg (Gothia), Karlstad, Skultorp och Vänersborg.
I herrklassen var Tomas Friberg från Karlstad TK ohotad. I finalen besegrade han Christian Vergara, Mölndals TK i raka set.
Damklassen avgjordes som ett poolspel och där var Anna Hedvig Bernling från Vänersborgs TK ohotad. Tvåa slutade Malva Morin från Falu TK och trea Camilla Hoffback Stigh, Brottkärrs TK.
För Åmåls TK:s del kan konstateras att arrangemanget över fyra dagar får beröm. Många spelare och föräldrar har berömt tävlingarna och sagt att Åmåls Tennisvecka är det bäst arrangerade tävling de varit på.
Tomas Strömvall har varit tävlingsledare, tillsammans med Sebastian Lindell och Sara Tegnér. Till sin hjälp har de haft en hel stab matchfunktionärer, samt banarbetare, kanslipersonal och kioskföreståndare.
Årets upplaga av Åmåls Tennisvecka led av att tävlingen krockade med Ljungskile Open. Liknande krockar bör undvikas under 2025.
Länk till samtliga resultat:

Segraren i herrsingeln i Åmåls Tennisvecka 2024 blev Tomas Friberg Karlstads TK (t.v.). Här tillsammans med tävlingsledaren Tomas Strömvall och (t.h.) trean Christian Vergera Mölndals TK.

Segraren i damsingeln i Åmåls Tennisvecka 2024 blev Anna Hedvig Bernling från Vänersborgs TK (t.v.). Här tillsammans med tävlingsledaren Tomas Strömvall och trean i tävlingen, Camilla Hoffback Stigh, Brottkärrs TK.

Pristagarna i PS 14 i Åmåls Tennisvecka. Från vänster tvåan Alex Salström Södergren, Trollhättans TK, segraren Björn Pettersen, Gothia Tennis, och trean Vinston Stigh, Kungsbacka TK.

Malva Morin (t.v.) från Falu TK segrade i flicksingel 18 i Åmåls Tennisvecka. Tvåa slutade Rosha Asari från Karlstad TK.

Prisutdelning efter finalen i PS 16. Tvåan Oscar Norén, Karlstad TK (t.h) tillsammans med segraren Elias Tunroth, Skultorps TK och i mitten tävlingsledaren Tomas Strömvall.